Obserwatorzy

sobota, 26 października 2013

Pompki - czyli jak z chłopczyka zrobić byka :D

Hej wszystkim!:)
To może wam coś opowiem bo nie wiecie kim ja właściwie jestem.
Byłem sobie dzisiaj  z kolegą na pierwszym treningu boksu.
W sumie wszystko fajnie, za darmo, dostaliśmy koszulki i po treningu można za darmo korzystać z bardzo dobrze wyposażonej siłowni.
Niestety nie mogę wykupić sobie karnetu ponieważ nie mam ukończonych 16 lat.
Tak czy siak raz w tygodniu w zupełności wystarczy + oczywiście ćwiczenia w domu.
Trener powiedział mi żebym robił po 200-300 pompek dziennie.
Pomyślałem sobie że to bardzo dużo... jednak nie:)
On sam robi po 800-900 dziennie, dzisiaj zrobiłem około 150 bez problemu, jutro mam zamiar zrobić ich 200.
Nie obchodzi mnie czy będę miał zakwasy czy nie, zrobię 200 i tyle.
Dobra, więc przejdźmy do dzisiejszego tematu, czyli pompek.
Wytłumaczę wam co i jak.
Zapraszam do lektury i pozdrawiam!:)
Pompki - Są to ćwiczenia które oprócz podciągania na drążku stanowią podstawowe ćwiczenia z wykorzystaniem własnej masy ciała.
Są one bardzo często wybierane jako kara w zakładach karnych, więzieniach, na różnego typa treningach lub po prostu w zakładach wśród grup sprawnych fizycznie osób.
Rekord świata w liczbie pompek bez przerwy należy do Japończyka - Minoru Yoshidy.
Zrobił on aż 10507 powtórzeń bez przerwy!
Mięśnie które są najbardziej zaangażowane podczas robienia klasycznych pompek -

  • Mięsień piersiowy większy.
  • Mięsień piersiowy mniejszy.
  • Mięsień trójgłowy ramienia.
  • Mięśnie naramienne.
Mięśnie które są mniej zaangażowane podczas robienia klasycznych  pompek -

  • Mięśnie przedramion.
  • Mięśnie proste brzucha.
  • Mięśnie skośne brzucha.
  • Mięśnie zębate przednie.
  • Mięśnie prostowniki grzbietu.
  • Mięśnie czworo głowę uda.
  • Mięśnie zginacze bioder.
  • Mięśnie równoległoboczne większe.
  • Mięśnie równoległoboczne mniejsze.

Tutaj krótki filmik.

NO PAIN NO GAIN



3 komentarze:

  1. nie wiedziałam ,że za tym prostym ćwiczeniem kryję się tyle ciekawostek ;) wzbogaciłam swoją wiedzę dzięki Tobie ! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. 2 czw. gł. uda mam zerwane, więc i takie cwiczenia odpadają ; PP

    OdpowiedzUsuń